Wysłałem maila do Skoda Polska w tej sprawie:
Ja, pytanie #1:
"Dzień dobry,
moje auto to Skoda Karoq o nr VIN:
Niestety w moim radiu Bolero nie ma możliwości (opcji) wyboru "radia internetowego" jako źródła dźwięku, mimo posiadania łącza internetowego (np. działa Spotify poprzez Android Auto).
W instrukcji obsługi jedynym warunkiem używania radua "internetowego" jest posiadanie łącza internetowego.
Co mam zrobić by opcja się pojawiła?"
Skoda, odpowiedź #1:
"Szanowny Panie,
dziękuję za kontakt. Warunkiem działania radia internetowego jest połączenie samochodu z źródłem transmisji danych. Można to zrobić na dwa sposoby:
Zakup pakietu danych w ramach CubicTelecom
Udostępnienie transmisji danych poprzez smartfon - należy włączyć w telefonie tryb udostępniania danych i w Ustawieniach pojazdu wyszukać telefon i się z nim połączyć (jak z routerem WiFi).
Jeśli po udostępnieniu internetu w samochodzie, radio internetowe nie wyświetli się, najprawdopodobniej opcja ta nie jest dostępna w ramach wyposażenia pojazdu. Sugerujemy kontakt z salonem, w którym zakupiono pojazd, aby dopytać o dostępność radia internetowego w tym pojeździe."
Ja, pytanie #2:
Dziękuję za odpowiedź.
W instrukcji obsługi mojego auta radio internetowe nie jest określone jako jakakolwiek "opcja wyposażenia", więc powinno być dostępne także u mnie.
W chwili obecnej poprzez radio działa np. Spotify czy nawigacja Google poprzez Android Auto - czy jest to jednoznaczne z działającym "trybem udostępniania danych"? Jeśli tak, to radio internetowe nie jest u mnie dostępne, co jest naruszeniem rękojmi mojego auta."
Skoda, odpowiedź #2:
"Szanowny Panie,
połączenie telefonu przy pomocy SmartLink nie jest jednoznaczne z udostępnieniem internetu. W załączniku przesyłamy fragment instrukcji obsługi, przedstawiający w jaki sposób połączyć pojazd z źródłem danych. Alternatywą jest zakup danych w ramach Cubic Telecom. Więcej szczegółów można znaleźć na stronie
https://skoda.cubictelecom.com/pl.
Instrukcje obsługi przygotowane przez producenta są ogólne, przystosowane do modelu, a nie konkretnej wersji wyposażenia. W instrukcji obsługi modelu znajdują się opisy wszystkich elementów wyposażenia możliwych do konfiguracji na etapie zamówienia pojazdu.
Jeśli radio internetowe znajdowało się na liście elementów wyposażenia na etapie konfiguracji pojazdu, prosimy o kontakt z salonem, w którym dokonano zakupu, celem wyjaśnienia sytuacji."
Reasumując - "nie mamy Pana płaszcza i co Pan nam zrobisz ?"