Silnik benzynowy 1,0 TSI (85 kW / 115 KM) z literowym oznaczeniem CHZJ umieszczonym na Skodzie Karoq do 07.2017.
Silniki benzynowe 1.0 TSI (85 kW / 115 KM) z oznaczeniem literowym DKRA , DKRF są montowane w Skodzie Karoq od 07.2018.
W silniku DKRF filtr cząstek stałych jest standardem PR 7CP.
Krótki opis techniczny
- 3-cylindrowy rzędowy silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa.
- Turbodoładowanie chłodzone cieczą.
- 4 zawory na cylinder, 2 górne wałki rozrządu (DOHC), dźwignie zaworów z rolką.
- Jeden wałek rozrządu zaworów dolotowych i jeden wałek rozrządu wydechu.
- Elektroniczny system zarządzania silnikiem Bosch.
- Ceramiczny katalizator podpodłogowy ogrzewany podwójnym wtryskiem (technologia Homogen Split).
- Elektroniczny układ sterowania wtryskiem bezpośrednim z elektrycznym akceleratorem.
- Napęd rozrządu za pomocą paska zębatego.
- System start-stop / odzyskiwanie energii, system zarządzania energią.
Zakres prac konserwacyjnych
Uwaga!
Podczas pierwszych 1000 km jazdy silnik pracuje przy podwyższonym ciśnieniu oleju. Jest to środek ochronny w okresie docierania.
Rozmieszczenie części w silniku benzynowym 1.0 L Skoda Karoq Skoda Karoq 1.0 TSI, CHZJ
Widok z przodu
1 - Sterownik zaworu przepustnicy GX3
2 - Zawór wlotowy gazu 1 N366 (dla pojazdów na gaz ziemny)
3 - Czujnik temperatury i ciśnienia listwy rozdzielczej gazu GX21 (dla pojazdów na gaz ziemny)
4 - Zawór wlotowy gazu 2 N367 (dla pojazdów na gaz ziemny)
5 - Zawór wlotowy gazu 3 N368 (dla pojazdów na gaz ziemny)
6 - Zawór regulacyjny ciśnienia paliwa N276
7 - Enkoder na rurze ssącej GX9
8 - Zawór wtryskowy do cylindra 3 N32
9 - Zawór wtryskowy do cylindra 2 N31
10 - Zawór wtryskowy do cylindra 1 N30
11 - Pompa do chłodzenia powietrza doładowującego V188
12 - Zawór sterujący sprężarki klimatyzacji N280
13 - Alternator z regulatorem napięcia CX1
14 - Pompa próżniowa hamulca V192
15 - Enkoder ciśnienia oleju G10
16 - Enkoder ciśnienia paliwa G247
Silnik benzynowy 1, 0 l CHZJ, widok z góry
1 - Czujnik ciśnienia doładowania GX26
2 - Zawór elektromagnetyczny 1 do układu filtra z węglem aktywnym N80
3 - Zawór 1 do regulacji wałka rozrządu na wylocie N318
4 - Cewka zapłonowa 1 ze stopniem wyjściowym N70
5 - Cewka zapłonowa 2 ze stopniem wyjściowym N127
6 - Cewka zapłonowa 3 ze stopniem wyjściowym N291
7 - Enkoder sygnału 3 G300
8 - Enkoder sygnału G40
9 - Zawór 1 do regulacji wałka rozrządu N205
Silnik benzynowy 1.0L CHZJ , widok z tyłu
1 - Regulator ciśnienia doładowania V465
2 - Sonda lambda 1 przed katalizatorem GX10
3 - Sonda lambda 1 za katalizatorem GX7
4 - Zawór regulacji ciśnienia oleju N428
5 - Czujnik poziomu i temperatury oleju G266
6 - Enkoder prędkości silnika G28
7 - Czujnik spalania stukowego 1 G61
8 - Czujnik temperatury płynu chłodzącego G62
Materiały źródłowe: http://karoqs.ru/